2 dagen in België. - Reisverslag uit Lessines, België van Francien en Michiel Lenssen - WaarBenJij.nu 2 dagen in België. - Reisverslag uit Lessines, België van Francien en Michiel Lenssen - WaarBenJij.nu

2 dagen in België.

Door: Michiel

Blijf op de hoogte en volg Francien en Michiel

18 Mei 2016 | België, Lessines

Dag 1 Mierlo-Mechelen 115 km
Dag 2 Mechelen-Ghilenghien (onder Geraardsbergen) 86 km

Zo de eerste 2 dagen zitten er op.
Gisteren zijn we thuis uitgezwaaid door Ruud, Harrie en door de buurt. We zijn nog even langs de winkel gefietst om Nikki en de andere dames te zien. Daarna op weg. Het ging de eerste dag heel voorspoedig. In Postel passeren we de Belgische grens. Vlak voorbij Retie gaf mijn Garmin aan: batterij bijna leeg, terwijl ik 'm 100% vol had geladen. Ik weet wel een beetje de weg in België, maar om zonder kaart naar t centrum van Mechelen te fietsen viel niet mee. Maar met een Hollandse mond zijn we er toch gekomen. We hebben wel veel langs grotere doorgaande wegen gefietst, wat natuurlijk niet zo mooi is. In Mechelen hadden we afgesproken bij een mevrouw van "vrienden op de fiets". We werden aller hartelijkst ontvangen en binnen 5 minuten zat ik daar al aan koude "gouden Jacobus" van 8%. 'S avonds de stad bewonderd; Mechelen heeft een heel mooi oud centrum. Hun slogan: Mechelen, een stad om te zoenen.
Vannacht heerlijk geslapen. Na t ontbijt, zatten we om 9 uur al weer op de fiets. Vanaf Mechelen volgen nu we de St. Jacobsroute tot aan Santiago. Wauw, wat een verschil met gisteren. Nu hebben we bijna de hele dag geen ander verkeer gezien. We hebben stuk over een oude omgebouwde spoorlijn gefietst, van dorpje naar dorpje. Het was wel een rechte lijn, maar ook heel erg mooi. Verder hebben we een heel lang stuk langs de Dender. Dit kanaal kronkelt door het prachtige Belgische landschap. In Geraardsbergen, bekend van de muur, raakte nu mijn batterij leeg, en ik die toch goed opgeladen, dacht ik. We zijn nog 15 km verder gefiets naar Ghislenghien. Hier hebben nu WiFi, zodat ik wat van ons kan laten horen. Morgen willen we de Franse grens passeren.
Tot zover.
Groeten aan iedereen en "bon camino".
Francien en Michiel.

• 22 Mei 2016 - 12:27

Maria:

Hoi, het mooi weer is besteld. Komt deze week nog. Hou vol! Groetjes fam. Boonen

• 23 Mei 2016 - 10:01

Franka:

Hoi Francien en Michiel

Wat leuk jullie te volgen, is allemaal heel herkenbaar. Ja, en zonder Garmin komen jullie er ook wel hoor. Schiet al lekker op, zo te lezen. Hoop dat jullie goed weer hebben want hier is het behoorlijk nat.
    Heel veel succes de komende dagen en verheug me al op jullie volgende verslag.

Groetjes uit Lierop
    Franka en Ger